Het eigen maken van kennis en vaardigheden is belangrijk om door te stromen naar het voortgezet onderwijs. En vervolgens heb je die kennis en vaardigheden als volwassene nodig om goed deel te nemen aan de maatschappij. Eigen verantwoordelijkheid en eigenaarschap hierin is van belang.
Bij kennis denken wij aan:
Om deze kennis te verkrijgen beschikken wij over een digitale leeromgeving, moderne methodes, ontwikkelingsmateriaal, kundige leerkrachten en een omgeving waarbinnen kinderen optimaal kunnen leren door samen te werken.
Zo stimuleren wij een levenslange nieuwsgierige houding en de kennis en vaardigheden om te blijven leren.
Onze leerlingen (en team):
Daarbij gaan wij uit van meervoudige intelligenties. Dat wil zeggen dat wij verschillende manieren waarop iemand intelligent kan zijn zien en aanmoedigen. Iedere leerling en collega heeft eigen talenten en daar zijn wij trots op. Hier mag je zijn wie je bent. Als je jezelf kan zijn, dan benut je je eigen talenten. Daar spelen wij op in met maatwerk in ons onderwijs. Daarbij houden wij rekening met:
In onze uitdagende, verrijkende leeromgeving zorgen onze leerkrachten ervoor dat leerlingen het beste uit zichzelf halen. Uitdagen zit in ondernemen, een eigen idee vormgeven, zorgen dat je groeit in je ontwikkeling.
Daarom:
De vaardigheden die in de 21ste eeuw vereist zijn, hebben een structurele plek in ons programma. Zo dagen wij onze leerlingen uit die vaardigheden te leren, maar helpen die vaardigheden onze leerlingen ook weer bij de uitdagingen waar ze voor staan.
Voorbeelden zijn: